Kui pisiettevõtja ei suuda kundesid oma kaupa ihalema panna, jääbki ta äri vinduma. Seda maksukoormusest hoolimata, tõdeb Äripäeva toimetaja Rivo Sarapik.

- Äripäeva toimetaja Rivo Sarapik.
- Foto: Andras Kralla
Väikeettevõtja Maire Forsel kirjutas möödunud nädalal palju tähelepanu pälvinud arvamusloo, miks üks mikrofirma vireleb. Lisaks maksukoormusele võib lennata kaikaid kodaratesse ka ettevõtmise enda tõttu. Sellele probleemile aga saab ettevõtja ise ja kiiremini lahenduse otsida.
See lahendus mahub ühte sõnasse – bränd. Brändi olemasolu võimaldab lihtsustatult öeldes kauba eest rohkem raha küsida kui anonüümseks jääva samasuguse toote eest. Ettevõtjat võiks see ärgitada endalt küsima, miks peaks just tema valmistatud asju ostetama.
Seitse aastat tagasi tegid kaks rootslast revolutsiooni garderoobi kõige igavamas sektsioonis, sokisahtlis. Nad asutasid firma Happy Socks ehk rõõmsad sokid, mis peaksid lisaks kandjatele näo naerule kiskuma ka nende sokkide teiste jalas nägijatel. Hinnasildile kirjutati 8–10 eurot ning halltoonide asemel võtsid pükste ja kingade vahel koha sisse kirjud ja kelmikad mustrid ning häbitud neoontoonid, muutes selle riideeseme aksessuaariks.
See omakorda pani inimesi nendega uhkustama, üles pildistama ja pilte sotsiaalmeedias jagama, mis sedasorti sokkide müügilainet omakorda kõrgemaks aitas kasvatada. Firmale tähendas see esimesel aastal miljonilist ja mullu kümme korda suuremat käivet. Sellise mastaabiga ja täpselt sama äri saanuks ajada ka Eestist.
Uued, jäisemad tuuled aga tõigi siinpool piiri külmikusse näiteks paljuräägitud La Muu. Kalleim siinne jäätis läheb hinnast hoolimata klientide kõhtu, sest firma lõi vajaduse, mida varem siin ei olnud – külm maius ökotoorainest. Paari aastaga on enam kui miljon eurot turult kogutud. Reklaami tootja seejuures ei tee, sest lisaks rahale pole selleks asutajate sõnul ka vajadust. Magustoit paneb endast ise rääkima.
Selliseid näiteid leiab mitmelt alalt, kus turuloleva kõrvale loodu näitab vanematele konkurentidele kiirelt kandu. Maailma tuntumaid sellealaseid edulugusid on Apple. Nad ei mõelnud arvutit välja, vaid muutsid selle ihaldusväärseks – lihtne kasutada ja ilus. Sellise omamine ei näita mitte ainult oskust arvutit kasutada, vaid kõneleb ka kasutaja heast maitsest ja trenditeadlikkusest. Ikka tahaks ju lahedate sekka kuuluda.
Just oskus viimatinimetatud tahet tarbijates äratada on ärile kulla hinnaga, sest kunde õlale pidevalt koputajate ning tähelepanu ja raha ootajate hulk on külluse ajal suur.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!